Az Emberi Erőforrások Minisztériuma megbízásából az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő a Nemzeti Tehetség Program keretében a tehetségsegítés feltételrendszerének javítását célzó hazai programok támogatására kiírt pályázatán az Üllés, Forráskút, Csólyospálos Községi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola NTP-TFJ-17-0035. számú „Tehetségfejlesztő eszközfejlesztés Forráskúton” című pályázata 2017-ben 800 000 Ft összegű támogatásban részesül. A 2017/2018-as tanév során a pályázatban tervezett eszközök beszerzése megvalósult, s azokat a gyerekek és pedagógusok használatba is vették.
Az intézményben folyó tehetséggondozó tevékenység eszközrendszerének bővítése, megteremtése céljából logikai, matematikai és interperszonális tábla és társasjátékokat vásároltunk. Ezen eszközök szakköreink részére olyan egy- vagy többszemélyes feladványokat tartalmaznak, melyek a különféle gondolkodástípus kialakulását segítik elő valamint a kooperatív tevékenységeket, kommunikációt fejlesztik. Az alábbi játékok kerültek megvásárlásra: Babszüret / Bohnanza, Keltis-kártyajáték, Királyi áru, Granna Szuper Farmer Extra, Granna – Szuper farmer – Ranch, Coyote, Sárkánytojás, Activity Junior – Új kiadás, Activity Original 2013, Tabu – A kimondhatatlan szavak játéka – új kiadás, Fedőnevek, Hanabi – fémdobozos magyar kiadás, Timeline: Találmányok, Quarto Classic, Blokus, Block by Block, Turnstile – Forgóajtók, Katamino, Hoppers, Pylos Classic, Concept, Activity Champion, Sztorikocka Kalandokkal, Sztorikocka, Sztorikocka Cselekvésekkel, Dobble 123, Circuit Maze, Szoliter. Ajánljuk, hogy otthonra is szerezzenek be ilyen játékokat!
Az informatika és a robotika, programozás iránt mélyebben érdeklődők részére pedig, szakköri formában használható LEGO, Mindstorms 8-12 fő részére összeállított robottechnológiai alapcsomagot szereztünk be 662 500 Ft értékben. Ez az eszközcsomag segíti a gyerekek térbeli gondolkodását, fejlesztik fantáziájukat, és az eszközök segítségével megismerkedhetnek a grafikus programozás alapjaival is. A csomag lehetőséget biztosít arra, hogy a diákok megépítsenek, leprogramozzanak és teszteljenek olyan feladatokat, amik a valós robottechnológiából vett iskolai példák.
Ez a fejlesztés tovább javíthatja tehetséggondozó tevékenységünket, amit indokol az, hogy az iskolában tanulók közül több tanuló is érdeklődik a programozás iránt, melyet jelenleg csak elméleti úton van lehetőségük kipróbálni. Kiemelten kezeljük a matematikai tehetséggondozást, melynek keretében pedagógusaink a matematika iránt fogékony gyerekeket igyekezenek eljuttatni a Zrínyi, Varga Tamás, Bólyai, Kalmár László, Bonifert Domokos versenyekre, melyekhez immár kisgyerekkortól tudunk alkalmazni játékokat is a fejlesztésére. Ezen eszközöket délutánonként heti 6 órában közel 80 tanuló vette igénybe a tanév során valamint a 2018. március 27-én iskolánkban szervezett kistérségi matematika verseny alkalmából a térségi iskolák jelen lévő tanulói és tanárai is megismerkedhettek eszközeinkkel és tevékenységünkkel, mely a következő években is folytatódik. Az érdeklődő szülőknek június 22-én, pedagógusainknak június 27-én mutattuk be az eszközök használatát.